Meggyes pite


Kb. 2 hete tart ez a rekkenő hőség, azóta nem kívánok mást, csak zöldséget, gyümölcsöt. Ezen magam is meglepődtem, hiszen korábban nem voltam oda értük semmilyen formában.


Szerencsére most van szezonja a legtöbb és legjobb gyüminek, zöldségnek, s ezt igyekszem is maximálisan kihasználni.


Mai sütim egy újragondolt nyári finomság, amit eredetileg nagyikámtól tanultam, bár ez alkalommal feloldoztam magam a kötöttségek alól és itt-ott változtattam rajta.


Az kóstoltatás eredménye: néhány darab levágott szél, amiért még versenyeztek a tesztelők!



Hozzávalók:

20 dkg liszt, 20 dkg vaj, 4 tojás, 15 dkg cukor, 80 dkg kimagozott meggy és ehhez még 10 dkg cukor.


1.A meggyet kb. fél nappal korábban lecukroztam és állni hagytam.

2.Szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a 15 dkg cukor felével, majd lassú kevergetés mellett, egyenként adtam hozzá a tojások sárgáját, amit habverővel jól összedolgoztam a krémmel.

3.A fehérjét kemény habbá vertem a cukor másik felével és egy csipet sóval. Ezt aztán egy spatulával, óvatos mozdulatokkal összekevertem a korábban habosra kevert vajjal.

4.Ezután egy szitával (lassan adagolva) hozzáadtam a lisztet, s alaposan elkevertem.

5.Előmelegítettem a sütőt a legmagasabb fokozaton, eközben a kész tésztát kivajazott, lisztezett tepsibe öntöttem és az alaposan kinyomkodott meggyet, sűrűn a tetejére szórtam. Ezután a sütőt 140 fokra mérsékeltem és így kb. 20-25 perc alatt megsütöttem. - Eat'aliano

6 megjegyzés:

  1. Mintha a Nagymamám csinálta volna!

    VálaszTörlés
  2. Finom, tényleg olyan nagyis süti. Szeretem :)
    Gratulálok a blogodhoz, jók a receptek és csodaszépek a fotók. :)))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Foodafok!

    Ez a nagymamám receptje, így érthető a hasonlóság! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Petra!

    Nekem is ez az egyik kedvenc sütim. Olyannyira, hogy még télen is el szoktam készíteni a szezon idején szedett és lefagyasztott meggyből!

    Köszönöm az elismerő szavakat a bloggal kapcsolatban, úgy érzem sokat fejlődött/fejlődtem az elmúlt egy év során.
    Mit ne mondjak az első bejegyzéseimre nem vagyok túl büszke! :)

    Sajnos az utóbbi időben kevesebb időm jut a blogra, mint szeretném... De, igyekszem behozni a lemaradást!!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails