„ Egy kis”



Nagymamám mértékegysége az „egy kis”.

Ami annyit tesz „egy kis” só, „egy kis” piros paprika, „egy kis” ez, „egy kis” az… Kétségtelenül ebben rejlik sikerének titka. A gond csak az, hogy így nehéz elsajátítani tökéletes ételeit, receptjeit, amiket egytől-egyig fejből diktál nekem játszi könnyedséggel.

Nem volt ez másképp a hétvégén sem, mikor elővezettem neki a „NAGY” tervem.
Egy pillanatra elmosolyodott, de kevéssel ezután, mikor előálltam a kemény lapos kis füzetemmel (amit három napig dekoráltam csak erre a célra) belátta tényleg komolyan gondolom, hogy papírra, később a „blogomra” vetem az eddig fel nem jegyzett receptjeit.

Az ötlet már korábban megfogalmazódott bennem, de úgy gondoltam, ha egyszer nekilátok, akkor csinálom rendesen. E pillanat most ünnepélyesen elérkezett.

Életem két fontos emberének receptjeit osztom meg veletek. A nagymamámét és az olasz mámmámét. Akiknek sokat köszönhetek a gasztronómia terén, többek között a súlyfeleslegemet.

Olaszországi életem nagyobb részét az evés töltötte ki, minden közértben megvolt a kedvenc alapanyagom, pizzériában a pizzám, pasticceriában a sütim, gelateriában a fagylaltom…

Egy afféle ingergazdag környezetben nem volt nehéz ráhangolódnom az evésben rejlő csoda érzésére, ahogy a család a nagy asztalnál beszélgetve, bort kortyolgatva elfogyasztja a mamma által 5 perc alatt összedobott isteni pastát, ami egyszerűen tökéletes a jobbnál-jobb alapanyagoknak köszönhetően.

Ez a csoda azóta is tart, és csak erősödik, ami hozza magával a főzés iránti szenvedélyt, az alkotás szabadságát, az alapanyagok iránti vonzalmamat. - Eat'aliano

4 megjegyzés:

  1. árad a dolce vita minden szóból.... ezt nevezem az élet élvezetének! minden perc, pillanat, érzés, szín, illat és íz érték. érdemes figyelni rájuk és elmerülni bennük...én kedvet kaptam máris, hogy átértékeljem a dolgaimat-nem csak az ételeket,ha nem baj :) köszönöm :) h

    VálaszTörlés
  2. Kiscicám!
    Hú, ez nagyon tetszik!!:) Ha tudunk, akkor mi is segítünk régi receptek gyűjtésében:)
    Cagiva125

    VálaszTörlés
  3. Kedves Niki!
    Nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra, mert sikerült teljesítened azt, amire már régóta vágyok: végre egy helyen megtalálni a két kedvencemet, azaz az olasz ételeket (a receptjeidből áradó hangulatért külön köszönet. Kérünk még recepthez köthető történeteket!) és az örök kedvenc nagyi-ízeket.
    Egyébként csak az érintkezési pontjaink kedvéért: én legtöbbször anyukám (nagyitól örökölt) cetlire írogatott receptjeit rendszerezem, miközben Tiziano Ferrót hallgatok...
    Sok sikert, jó receptgyűjtést és kellemes blogírást kívánok Neked!
    Üdvözlettel:
    Reni

    VálaszTörlés
  4. Szia Reni!!!

    Nagyon örülök, hogy kedvedre valók a receptjeim :)
    Megfogadtam tanácsod, ezentúl igyekszem minden recepthez írni néhány gondolatot, történetet, eddig amiatt hanygoltam, mert javában hosszabbak a történetek, mint a receptek... Majd igyekszem inkább lényegre törő lenni...
    Szavaid nagy erőt adnak a további aktív folytatáshoz, ha csak Te értékeled a munkám, s szívesen olvasol már megérte...
    Imádok jókat enni, innen a nagy főzés szeretete...
    Főként a magyar és olasz konyhát kultiválom, mert ehhez nagy segítségemre van nagyon, és az olasz mámmám...
    Szeretek kipróbálni minden újat, kisebb-nagyobb sikerrel.
    Imádom például a thai és japán konyhát... Nagy Sushi rajongó vagyok, de utóbbival azért inkább még nem próbálkozom...

    Ha van kedvenc ételed/recepted szívesen veszem ötleteidet, s elkészítem neked, persze kizárólag szupi fotókkal, eredeti receptjeimmel...

    Tiziano-t én is imádom, No főleg kocsiban és főzés közben!!

    Üdv, Niki

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails