Crostata con formaggio e cioccolato


Tegnapi desszertem az egyik nagy kedvencem. Nem is értem, miért nem készítettem el már "ezer" éve... Nem bírtam tovább! Reggel felkeltem, elsétáltam a közeli közértbe, megvettem a hiányzó alapanyagokat és lám…

A végeredmény: kívül ropogós crostata, belül krémes töltelék, tetején csokoládéval…

Hozzávalók:

Alaptészta: 100 gr liszt, 50 gr kakaó, 90 gr búzadara, 50 gr cukor, 100 gr vaj

Sajtkrém: 200 gr Philadelphia, 170 gr görög joghurt, 2 tojás, 130 gr cukor, 75 gr darált mandula, 40 gr tej-, vagy étcsoki

Csokimáz: 100 gr tej-, vagy étcsokoládé, 40 gr vaj.

1.Az alaptészta hozzávalóit jól összedolgoztam. Egy 24 cm-es tortaforma alját sütőpapírral béleltem, belelapogattam a tésztát, hogy mindenhová jusson és a szélén perem képződjön, villával megszurkáltam. 150 fokos előmelegített sütőben 15 perc alatt elősütöttem.
2.Ezután jött a sajtkrém. Az összetevőket egy kézi habverővel elkevertem, utoljára adtam hozzá a durvára vágott csokoládét. Mikor az alap tészta elkészült ezt a masszát rákanalaztam és így együtt ment vissza a 150 fokos sütőbe további 45 percre.
3.Végezetül nem volt más hátra, elkészítettem a csokikrémet. Gőz felett felolvasztottam a csokoládét és a vajat, ezt a torta tetejére kanalaztam, egy spatula segítségével eloszlattam.
Eat'aliano



6 megjegyzés:

  1. Huh, ez nagyon jó, vittem a receptet, és egyszerű, imádom az ilyesmiket:-))))

    VálaszTörlés
  2. Anikó!

    Várom a beszámolód, hogy ízlett!!!???

    VálaszTörlés
  3. Foodafok! Tényleg elkészítetted??? Hogy ízlett???

    VálaszTörlés
  4. Raktam a sajtkrémbe 1 citrom reszelt héját, és nagyon finom lett. Csokimáz nélkül.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Névtelen! :)

    Olyan jó hallani, mikor olvasóim beszámolnak a receptjeim elkészítéséről. Ilyenkor jövök rá, érdemes csinálni! A citrom szuper ötlet volt, legközelebb én is kipróbálom! A csokimázat bánhatod, hogy kihagytad, mert szerintem erre a tortára, a sok ropogós rész mellé elfér egy kis krémesség... :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails