Cukkinitorta


Régóta szemezek ezzel a recepttel, egy nemrég kölcsönkapott Dr. Oetker szakácskönyvben leltem rá. Rómában ettem már hasonlót, de sosem készítettem el. Imádom a cukkinit, még akkor is ha "snassz", szerintem meg amúgy is csak magában az... Alig bírtam kivárni a fotózás végét, azonnal felfaltam két szeletet. A tészta omlós, egyben ropogós, belül krémes. Nem spóroltam a fűszerekkel, a szerecsendió és a kakkukfű isteni mediterrán zamatúvá varázsolta a torta salata-mat :)

Hozzávalók:

Tésztához: 225 g búzaliszt, 1 csipet só, 1 tojás, 100 g puha vaj vagy margarin

Tetejére: 500 g cukkini, 250 g sovány szalonna (bacon), 150 g sűrű főzőtejszín, 2 tojás, só, frissen őrölt bors, reszelt szerecsendió, 1 evőkanál vagdalt, friss kakukkfű.

1.A tésztához a lisztet egy keverőtálba szitáltam. A sót, tojást és vajat hozzáadtam és robotgéppel átdolgoztam. Utána enyhén lisztezett gyúródeszkán kézzel simává gyúrtam, fóliába csomagolva ment a frigóba.
2.A tetejéhez a cukkinit megmostam, végeit levágtam és felszeleteltem. A szeletelt bacont felcsíkoztam és a cukkínivel együtt serpenyőben kb. 5 percig pároltam, majd hagytam kihűlni.
4.A tészta 2/3-át egy 26 cm átmérőjű tortaforma aljára lapogattam, a fennmaradt tésztából hengert formáztam és a forma oldalához nyomkodva kb. 3 cm-es peremet formáztam. A tészta alját villával megszurkáltam, 180 fokos előmelegített sütőben 10 perc alatt elősütöttem.
5.Amíg a tészta sült, majd hűlt elkészítettem a „cukkini masszát”. A tejszínt, tojást, sót, borsot, szerecsendiót és kakukkfüvet egy kézi habverővel jól elkevertem, majd hozzáadtam a cukkínihez és a szalonnához. Ezt aztán a tésztára kanalaztam, úgy hogy mindenhová jusson. A formát újra a 180 fokos sütőbe helyeztem további 25-30 percre. - Eat'aliano




5 megjegyzés:

  1. Az bor vagy szörp? Milyen szép snidlinged van!
    Olyan szép magas lett a torta!

    VálaszTörlés
  2. Szuper a recept. Ez is egy hasonló: http://usubufood.blogspot.com/2010/12/cukkinis-csicsoka-torta.html

    VálaszTörlés
  3. Réka! Rosé... Talán kaliforniai... Képzeld, a snidling meghalt... Túl locsoltam :)

    Kedves Foodafok! Köszönöm, kattintottam a linkedre, tényleg hasonló az étel, ha nem bánod kipróbálom a Te recepted is... Elkalandoztam a blogodban, hát mit ne mondjak: ISTENI!!!! Az összes recept tetszett!!!! Nagyon-nagyon gratulálok!!!!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Alíz!

    A köszönet azt jelenti,hogy elkészítetted?
    Remélem igen és remélem nem csalódtál... :)

    Üdv,
    Eat'aliano-Niki

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails