Füstölt csülkös babgulyás csipetkével



Hozzávalók:

1 kisebb (kb. 80 dkg) füstölt csülök, 1 fakanál zsiradék, 3 db vörös bab konzerv, 4 sárgarépa, 2 fehérrépa, zeller + zöld, 1 nagy fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 3 közepes burgonya, paradicsom, 6-8 szem egész bors, 1 csipet köménymag, 2-3 levél babérlevél, pirospaprika, só, őrölt bors. Csipetkéhez: 1 tojás, liszt, só.

1.A csülköt egy éjszakára beáztatjuk. Másnap egy nagy edényben felforraljuk, majd ezt a vizet lecserélve puhára (omlósra) főzzük. Ezután a húst lefejtük a csontról és egy tálba helyezve a levével meglocsoljuk, hogy ne száradjon ki.
2.Zsíron a kockára vágott hagymát és a fokhagymát megpároljuk. Hozzáadjuk a hosszában felvágott zöldségeket, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Ezeket összefőzzük, majd ízesítjük a fűszerekkel és a pirospaprikával, hogy szép színe legyen.
3.Forrás után hozzá adjuk a kockára vágott burgonyát, majd a szálkásra felvágott füstölt húst. Mikor a burgonya már nagyjából megfőtt hozzáadjuk a babkonzerveket a levükkel együtt. Elkészítjük a csipetkét, a tojást egy csipet sóval és a liszttel keményre gyúrjuk, hogy kézzel jól szaggatható legyen. 
4. A legvégén belefőzzük a csipetkét. Tálalás előtt apróra vágott petrezselyemmel megszórjuk. - Eat'aliano

10 megjegyzés:

  1. ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ,de nagyon szeretem!!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki ez is,meg a többi is.:))

    Nagyon szuper a blogod!:)
    Jó kis ételek vannak benne.:)
    Nem is tudtam,hogy olasz vér is csörgedezik ereidbe.:)))

    Judit

    VálaszTörlés
  4. Kedves Belly!

    Hát ezzel én is így vagyok!!! A család napokig ezt ette reggel, délben, este... :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves miner.hu!

    Természetesen csatlakozom, az e-mail-t küldöm!
    És nagyon szépen köszönöm a lehetőséget!!!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Judit!
    Köszönöm, hogy ellátogattál hozzám!
    Sajnos, nem csörgedezik olasz vér az ereimben, legalábbis a gyakorlatban nem, még ha én "fittyet hányva" úgy is érzem! :)
    A címben ez csak utalás arra, hogy valóban az olasz mámmámtól-első kézből tanultam a tradicionális "romana" konyha ételeit (és megannyi jó dolgot a családról, szeretetről, összetartásról és összetartozásról). Ő nem az igazi édesanyám, de az volt az évek alatt, amíg kint éltem Rivodutriban. Anyám helyett anyám volt, és a lányaként tekintett, s (szerencséMre) tekint rám, még így is, hogy 5 éve itthon élek!!!

    VálaszTörlés
  7. Ma olyan nehezen találtam ide. Tudtam a blogod nevét, nem írtam be az aposztrófot és a kereső nem adta ki. Próbálkoztam én mindenféle recepttel ami eszembe jutott az oldaladról, de csak nem... Végül a gasztroblogos oldalon meglettél.:)
    Nagyon jól hangzik ez a leves. Én még soha nem készítettem csülköt, de evvel biztos elkápráztatnám a családot. Sajnos az idő is olyan, hogy jól jön egy ilyen leves.

    VálaszTörlés
  8. Felvettelek a linklistámra, így a legegyszerűbb.:)

    VálaszTörlés
  9. Szia
    Lehet hogy figyelmetlen vagyok vagy illene tudnom de ez ha követem a receptet hány adag leves?

    VálaszTörlés
  10. Szia Richárd!

    Elnézést a késői válaszért, sajnos eddig nem jöttem rá, hol kell beállítani az értesítést hozzászólásról, ma pótoltam!

    Jogos a kérdés, ez egy hatalmas bogrács mennyisége volt. Kb. 10-15 főre elegendő. Szerintem érdemes a mennyiségeket megfelezni.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails