Lasagne alla Bolognese



Lasagne al forno

Be kell látnom, nem ez lett életem legjobb fotója. Mindenesetre boldogan könyveltem el a fotózás utáni kóstolás eredményét, az ízek mindenért kárpótoltak. Minden álmom volt egy olyan lasagnét készíteni, ami olyan szép marad tálaláskor, mint a szakácskönyvekben. Ezúttal sem sikerült...úgy érzem a közeljövőben gyakran eszünk majd lasagnét :)

Hozzávalók:
50 dkg Lasagne tészta (friss vagy "száraz"), 1 adag Bolognai ragu, 1 adag Besamelmártás , 3 db mozzarella, 5 dkg parmezán sajt (reszelt)

1.Én kész "száraz" lasagne tésztát használtam, emiatt a besamelmártást egy kicsit hígabbra készítettem, hogy a tésztalapokat jobban benedvesítse. Elővettem egy magasabb téglalap alakú tepsit, majd az aljára tettem néhány kanál besamelmártást és szétterítettem.
2.Ráhelyeztem a tésztalapokat, majd rátettem egy sor bolognai ragut, majd megint egy sor tésztalap, besamelmártás, bolognai ragu. Addig ismételtem a rétegezést, amíg a hozzávalók el nem fogytak. A tetejére a besamelmártás került. A tetejére végül a felkarikázott mozzarella sajtot tettem és rászórtam a parmezán sajtot. 180 C°-os előmelegített sütőben kb. 20 percig alufóliával letakarva, majd 10percig fólia nélkül sütöttem.

Ragu bolognese

Hozzávalók:
30 dkg marhahús (színhús), 10 dkg húsos szalonna, 1/2 pohár száraz vörösbor, 1 pohár húslé, 5 evőkanál paradicsom sűrítmény, 5 dkg hagyma, 5 dkg répa, 5 dkg zeller

1.Az apróra vágott (darált) szalonnát és a zöldségeket (zellerszár, répa, hagyma) olíva olajon megfutattam, majd hozzáadtam a darált marhahúst és mikor már eléggé megpirult hozzáadtam fél pohár vörösbort. Miután a bor elpárolgott hozzáadtam a paradicsom konzervet, a sót, borsot, egy pohár húslevest, és  kb. másfél – két órán át főztem lassú tűzön.

Besamelmártás

Hozzávalók:
4 evőkanál extra szűz olíva olaj, 5 dkg liszt, 1/2 l tej, 2 csipet szerecsendió, 1 dkg reszelt parmezán

1.Elővettem egy edényt és bele tettem a vajat, lassú tűzön olvasztottam, majd fokozatosan adtam hozzá a lisztet folyamatos keverés mellet. (vigyáztam, nehogy leégjen). Ezután szakaszosan adtam hozzá a forró tejet, szintén folyamatos kevergetés mellet és lassú tűz felett. Folyamatos kevergetés mellet kb. 15 percig főztem. Sóztam és hozzá tettem a szerecsendiót. A végén adtam hozzá a reszelt parmezán sajtot.- Eat'aliano

4 megjegyzés:

  1. Szerintem ez így is nagyon guszta!:)

    VálaszTörlés
  2. Biusék!!!!
    Köszönöm, igyekeztem ezt a "semmit" (fotó szempontjából) feldobni, már amennyire lehetett!!!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Jutka!!!!
    Mi is szeretjük, sokféle "töltelékkel" készítem, pl. pesto, paradicsom és mozzarella... Isteni!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails