Madártej


Gyerekkorom legkedvesebb édessége. Ha madártej volt a desszert, az nekem és a húgomnak, Roninak nagy ünnep volt és még a tálat is kinyaltuk. Egyébként is nagy nyalakodósnak számítottunk, lekvár főzésnél vagy süti sütésnél minden tálat kinyaltunk egytől-egyig. Versengtünk, hogy kié a finomabb krém, tészta maradványa….

Hozzávalók:
4 tojás, 15 dkg cukor, 1,5 l tej, 2 db vanília rúd (vagy 1 csomag vaníliás cukor), 2 evőkanál liszt, 1 evőkanál vaj

1.A tojásfehérjéket 3 evőkanál cukorral jó kemény habbá vertem. Egy nagy (legalább 3-4 literes) lábasban felforraltam 1/2 l tejet. A felvert habból enyhén gyöngyöző tejbe (vízbe mártott) evőkanállal tojásnyi galuskákat szaggattam. Egyszerre csak keveset tettem az edénybe, hogy a galuskáknak legyen helyük megnőni! Mikor felemelkedett a hab, óvatosan megfordítottam és kb. 1/2 percig főztem takaréklángon. A kész habgaluskákat szűrőkanállal egy külön tálra félretettem.
2.Ezután elkészítettem vaníliamártást. A tejhez visszaöntöttem a habgaluskákról lecsöpögött tejet is! A tojások sárgáját 2 dl tejjel, a cukorral és a liszttel elkevertem. A tejet a vaníliával felforraltam és apránként, forrón a tojássárgájából készült krémhez adtam folyamatos kevergetés mellett. Az edényt visszatettem a tűzre és kis lángon, folytonos kevergetés mellett addig főztem, míg elkezdett sűrűsödni. Forrnia nem szabad, mert a tojássárgája összeugrik!!!
3.Levettem a tűzről, és egy pici vajdarabot kevertem a forró madártejbe, ettől fényesebb lett. A kész madártejet üvegtálba öntöttem, rátettem a habokat, majd ment a hűtőbe. Hidegen tálaltam. Ha a „pihenés” után besűrűsödne, tejjel hígítsuk. - Eat'aliano

2 megjegyzés:

  1. Istenien néz ki,nagyon szeretem.Próbáld ki úgy hogy a habba teszel kókuszt{na persze csak ha szereted}Isteni!

    VálaszTörlés
  2. Szia Belly!

    Nagyon szeretem a kókuszt,
    ki fogom próbálni köszönöm a tippet!
    Szoktam a tejbe rakni egy rúd vaníliát,
    Tálaláskor a tetejére pedig pirított mandulát!
    Próbáld ki, isteni!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails