Pasta alla Carbonara


Ezen a recepten bizonyára sokan elgondolkodnak majd… Semmi tejszín…???? Még Olaszországban is volt szerencsém tejszínes baconos carbonárához. Nyilván, ahogy az már Itáliában csak lenni szokott ahány tartomány, falu, ház annyi szokás. Emlékszem, egyszer egy szomszéd faluban lakó hölgy jött hozzánk vendégségbe, egész este azon vitatkoztak, hogy rosszul vannak elkészítve az ételek, és hogy náluk ezt mennyivel jobban készítik, pedig csak 5 km-re lakott. Mindenki másra esküszik, mindenkinek a sajátja a legjobb! Ez rendben is van így, legalább ők becsülik a hagyományaikat, és érdeklik őket az ételek. A receptem egy eredeti családi titok, és volt szerencsém elsajátítani. Az olasz mammám (aki egyébként a Google Translater segítségével nyomon követi a blogom) most biztosan megharagszik. :) A tejszínes verziót pedig ezúton mindenki felejtse el!
Hozzávalók:
400 gr rigatoni tészta, 150 gr pancetta, 2 egész tojás, 2 tojás sárgája, 40 gr parmezán, 40 gr pecorino, só, frissen őrölt bors.
1.A pancettát megtisztítottam, kockára vágtam. Kevés olíva olajon egy serpenyőben finom ropogósra pirítottam. Közben a tésztát a forrásban lévő vízbe tettem. A parmezánt és a pecorínót lereszeltem, majd hozzáadtam a felvert tojásokhoz, alaposan borsoztam és enyhén sóztam (csak óvatosan, mert a pancetta elég sós!), az egészet jól elkevertem, ez lesz a szósz.
 2.Mikor a tészta már al dentére főtt átmertem a pancettára és ráöntöttem a szószt, és a tészta főzővizéből hozzáadtam 2-3 evőkanálnyit. Összemelegítettem. Figyelem, nem az a cél, hogy tésztás-szalonnás rántottát készítsünk, tehát a szószt csak sűrítsük be, figyeljünk oda, hogy ne legyen száraz!!! - Eat'aliano

4 megjegyzés:

  1. A pancetta sonka? Sajnos én nem ismerem.:( A többi alapanyag oké.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem, és én is már ezt az eredeti receptet használom carbonara-nak, nem a tejszínest.

    VálaszTörlés
  3. Réka!

    A pancetta olasz szalonna, küllemre hasonló, mint a mi házi szalonnánk, de nem füstölt. Én a Culinárisban veszem, de ha nem megoldható a bacon is megteszi. :)

    VálaszTörlés
  4. Raindrop!
    Ugye, össze sem lehet hasonlítani??? :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails