Morzsás Szilváslepény



Talán a kép is árulkodik róla valamelyest, kicsit lekapattam az alját, és a teteje is megbarnult néhol. Nagyon mérges voltam, mert az első pillanattól, hogy a sütőbe toltam nagyon ígéretesen nézett ki. A recept, ami alapján készítettem 180 fokon 50 percet ír. Már réges-régen kitapasztaltam, hogy az én sütőm kicsit túlmelegszik, meg ugye légkeveréses. Kötve hiszem, hogy a Nagyi 80 éves barátnője ilyesfajta sütőben tapasztalta volna meg a megfelelő sütési időt… Tehát azt javaslom, hogy a 35-40-ik perctől figyeljük a sütit.

Hozzávalók:
25 cm-es tortaformához: 80dkg szilva, 12 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor, 12 dkg cukor, 12 dkg puha vaj, 2 tojás, 1 zacskó vanillincukor, reszelt citromhéj. Morzsához: 15 dkg liszt, 10dkg cukor, 10 dkg puha vaj, őrölt fahéj

1.A szilvát megmostam, kettévágtam, kimagoztam. 4 evőkanál cukorral, és kb. 3 teáskanál fahéjjal elkevertem, és a hűtőbe pihenni tettem, hogy az ízek összeérjenek.
2.A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tortaformát kivajaztam. A tésztához a lisztet és a sütőport egy tálba szitáltam. Hozzáadtam a többi hozzávalót is, robotgéppel csomómentesre kevertem. A tésztát a formába kanalaztam, és elsimítottam. Ezt az előzőleg előkészített szilvával kiraktam, a levet amit ersztett ráöntöttem.
3.A morzsához a lisztet egy tálba tettem, hozzáadtam a cukrot, az őrölt fahéjat, majd a puha vajat. Robotgéppel alaposan eldolgoztam. A morzsát a szilvarétegre szórtam. Kb. 45-50 perc alatt megsütöttem. - Eat'aliano

3 megjegyzés:

  1. Nekem még a könyvek által ajánlott sütési idők sem stimmelnek. Szerintem ez karácsonyra is jó süti!

    VálaszTörlés
  2. Valószínűnek tartom hogy így is elfogyott hogy lekapott az alja.:)
    Ez mindenkorra jó sütiiiiiiiii nagyooon fini.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Pyro!

    Kicsit megkésve, de annál nagyobb lelkesedéssel olvasom hozzászólásaid...

    Ez a süti a baki ellenére is nagy sikert aratott :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails