Pizza fatta in casa

 


Édes kishúgom (egyik a négyből) látogatott meg a héten, őszi szünet van a suliban és meghívtam magunkhoz. Ketten gondoltuk ki a vacsorát. Mi mást akarna egy 12 éves gyerek, mint pizzát?!? Esetleg nutellás kenyeret vagy rántott húst, sült krumplival… Végült az előbbinél maradtunk, és nagyon jól döntöttünk. Két félét készítettünk: Pizza ai frutti di mare, és Pizza con prosciutto cudo e ruccola.

Pizzatészta

Hozzávalók:
300 g liszt + liszt a gyúráshoz, só, 4 evőkanál olíva olaj, 20 g friss élesztő.

1.Egy tálba öntöttem a lisztet, elkevertem a sóval és az olajjal. Szétmorzsoltam az élesztőt, és 1,5 dl langyos vízben felfutattam.
2.A tálban először összekevertem az egészet, utána már könnyebben ment a gyúródeszkán. Megszórtam egy kis liszttel, és a tésztát erőteljesen átgyúrtam. Addig gyúrtam, amíg szép selymes és sima lett.
3.A tésztát visszatettem a tálba, letakartam egy konyharuhával, és vártam. Úgy 1- 1 ½ óra múlva a tészta kb. a duplájára dagadt, készen állt a sütésre.

Pizza szósz

Hozzávalók:
1 doboz polpa di pomodoro, 2 gerezd fokhagyma, 4-5 levél friss bazsalikom, 1 evőkanál olíva olaj, só, bors.

1.A polpa di pomodorót pürésítettem, hozzáadtam a felvágott bazsalikomot, összenyomott fokhagymát, az olíva olajat. Sóztam, borsoztam. Jól elkevertem.




Pizza con prosciutto crudo e ruccola

1.A kinyújtott tésztát megkentem a szósszal, kb. fél mozzarellát széttépkedtem és rászórtam. 220 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem, amíg a tészta megbarnult, végül tálaláskor ráhelyeztem a prosciuttót és a friss rukkolát.



Pizza ai frutti di mare

1.A vékonyra kinyújtott pizza tésztát megkentem a szósszal, elosztottam rajta a tenger gyümölcseit, meglocsoltam olajjal, borsot őröltem rá. 220 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöttem, amíg a tészta szép barna lett. - Eat'aliano

1 megjegyzés:

  1. Imádom a piizát,de még sosem mertem nekiálni itton elkészíteni.
    Nem is olyan bonyolult.:)))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails