Krumplileves gyufatésztával



Nagyikám isteni receptje. Nem akartam „elrontani” habarással, így maradt a hagyományos zelleres, köményes verzió. Persze tálaláskor nem tudtam ellenállni és meglocsoltam egy kis tejföllel.

Emlékszem, gyermekkoromban ezt a levest (második fogásként) rendszerint paprikás csiga követte. Most sem volt másként :) Hogy mi is az a paprikás csiga? No, ezt meglepetésnek szánom. 
Annyit elárulhatok nem egy szokványos kaja. Párom, István értetlenül állt a dolog előtt, el sem tudta képzelni, milyen lehet... Kóstolás után azonban jött a szokásos vállveregetés és az úgynevezett "elismerés": "Ezt eddig miért nem készítetted el még???" 
 Nos, ennyi legyen is elég, recept hamarosan! :)

Hozzávalók:
½ kg burgonya, 2 szál sárgarépa, 1 zellergumó zöldjével, 1 fej hagyma, ½ szál kolbász, 2 babérlevél, ½ evőkanál liszt, 1 evőkanál fűszerpaprika, só, egész kömény, 1-2 evőkanál étolaj.

1.Az apróra vágott hagymát, felkockázott burgonyát, zellergumót és a felkarikázott sárgarépát, megtisztított kolbászt olajon lepirítottam. Rászórtam a lisztet, majd a fűszerpaprikát, ½ kk egész köményt, néhányszor átforgattam.
2.Felöntöttem annyi vízzel, hogy néhány ujjnyira ellepje. Ment bele a csomóba kötött zeller zöld, babérlevél, majd sóztam. Mikor a zöldségek már félig megfőttek, a leveshez adtam a tésztát. Tejföllel tálaltam. - Eat'aliano

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyen házias ételeket! Még mindig tart ez a zord hideg, egyik nap kipróbálom.
    Örülök, hogy fiatal létedre ilyen jó nagyis receptekkel jössz elő!:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails