Paprikás csiga



Tatataaaam… Íme itt a nagyi várva várt paprikás csigája :) Aki nem hallott még erről az "édességről", annál elsőre nyilván kiveri a biztosítékot... Mondjuk ha belegondolok, hogy most hallanék róla először... Hát, nem is tudom...

De, de, mivel gyerekkorom óta asztalunk gyakori vendége, engem nem ejt gondolkodóba, már ami a paprikát illeti... Egyetlen dolog tett csak kíváncsivá... Vajon, honnan az ötlet, hogy pirospaprikával készítsenek édességet és a nagyi vajon kitől tanulta??? 

Meg is kérdeztem mamikámat. Azzal érvelt, hogy anyukája a háború alatti szerény körülmények miatt kénytelen volt kb. 4-5 féle, a családi gazdaságban fellelhető hozzávalókból, változatos étkeket összehozni. Így született meg ez a finomság, lisztből, tejből, pirospaprikából és cukorból. Ez az eredeti recept, ami számomra szokatlanul nem ír tojást. Kicsit fáztam is tőle, de várakozásaimon felül teljesített és elsőre sikerült.
 
Hozzávalók:
½ kg liszt, ½ cs. friss élesztő, kb. 3-4 dl tej, fűszerpaprika, cukor, kevés vaj.

1.Az élesztőt 2 dl langyos vízben egy csipet cukorral felfuttattam, közben a lisztet egy mélyebb tálba szitáltam, közepére kapartam egy mélyedést és a felfuttatott élesztőt, további 1-1 ½ dl langyos tejjel bele öntöttem. Alaposan összedolgoztam. Előfordulhat, hogy a tészta így is száraz marad, ezt még egy kevés tej hozzáadásával orvosolhatjuk.
2.Mikor a tészta elkészült, kis cipót formáztam belőle és konyharuhával letakarva meleg helyen kb. 1 óra alatt megkelesztettem. Ezután, lisztezett gyúródeszkán téglalap alakúra, ujjnyi vastagságúra sodortam.
3.Tetejét először pirospaprikával vékonyan, majd cukorral bőségesen meghintettem, hogy mindenhová jusson, egészen a szélekig. Óvatos mozdulatokkal feltekertem, majd az így kapott ”rudat” kb. két ujjnyi vastagságúra felvágtam. A csigákat kivajazott, lisztezett tepsibe helyeztem. Előmelegített sütőben 190 fokon kb. 30 perc alatt megsütöttem. - Eat'aliano

7 megjegyzés:

  1. Jéééé
    Micsoda ötlet! És micsoda nagymama! :)
    Tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Az én mamám is rendszeresen sütött és süt paprikás csigát, ami nekem is a kedvencem a kelt tészták közül. Az ő magyarázata is az volt, hogy régen nem volt minden háznál kakaó stb. viszont paprika igen, így ezzel oldották meg. Azóta már én is reprodukáltam, készítettem csigákat, kalácsot, koszorút.... :) Imádom!

    VálaszTörlés
  3. Ami!

    Nincs még egy ilyen szupi nagyi, mint az enyém :)

    Reni!

    Akkor úgy látom ez egy mezőföldi specialitás :)

    VálaszTörlés
  4. Biztos mezőföldi, én is onnan származom, és a nagymamám is ott élt egész életében. Nálunk komókának hívják:)

    http://mithrile.blogspot.com/2008/05/papriks-kumka.html

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mithrile!

    Húúú, hát a Te csigáid jobban néznek ki... Nagyon guszták és a blogod is szuper, már át is böngésztem!!!!
    Örülök, hogy felfedeztem!!!! :))))

    Üdv

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails