Leveles túrós rudacskák

 
Pont egy héttel vagyunk a szülinapom után. Részben emiatt, részben az olasz vizsgámra való felkészülés miatt nem sokat időztem a konyhában mostanában, kivéve a reggeli kávéfőzést… Nos, a vizsgát tegnap letudtam. Sikeresen vettem, bár egyáltalán nem vagyok megelégedve a teljesítményemmel…

Ma reggel izgatottan ébredtem. Ronit vártam vendégségbe, s gondoltam meglepem egy kis nasival, amit vasárnap óta készülök megsütni. 

Történt ugyanis, hogy kedves barátaim, Zsuzsi és Laci a múlt hétvégén, életem legszebb-legnagyobb meglepetését okozták, mikor az ünneplésre már korábban lefoglalt szállodai szobánkat előre lufikkal fel dekorálták. Behűtött pezsgő várt, négy pohárral. Az ágyon csodás ajándékok, amelyek láttán leesett az állam, mintha olvasnának a gondolataimban: csodaszép, egymáshoz passzoló tányérok az ételeim fotózásához. És…és…egy szakácskönyv, egy régi, sárga lapú gyűjtemény! Ami azt jelenti, emlékeztek, hogy gyűjtöm az antik, illetve régi, bolti forgalomban már nem kapható szakácskönyveket (újabb döbbenet). "Ajándékom"1964-ben íródott és telis-teli van szuper receptekkel, egész pontosan 485-tel. Az első sokk után azonnal fellapoztam, máris szemet szúrt egy fotó, felcsaptam hát a könyvet a receptnél, s tudtam ez lesz az, amit elsőnek elkészítek belőle.

Így is lett, íme:

 
Hozzávalók:
¼ kg túró, ¼ kg liszt, ¼ kg margarin, 1 tojássárgája és egy kevés só.

1.A lisztből, áttört túróból, sóból, tojássárgájából és margarinból tésztát gyúrtam. Lisztezett gyúródeszkán téglalap formájúra sodortam és rudakra metéltem.
2.Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, megkentem tojásfehérjével, a rudakat megszórtam sóval, majd ízlés szerint hántolt napraforgómaggal, reszelt sajttal vagy köménnyel (én mindegyikből csináltam egy adagot). 170 fokra előmelegített sütőben, 10-15 perc alatt sült meg. - Eat'aliano

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok a vizsgádhoz,s boldog szülinapot kívánok.Egyébként én is szoktam ezt sütni,csak pogácsaként.Isteni finom,még napok múlva is(ha marad).

    VálaszTörlés
  2. Én is gratulálok! :)
    Csodás képeket készítesz, és annyira guszták ezek a rudacskák is! :)

    VálaszTörlés
  3. Ja, és egy ugyan olyan Chianti borosüvegünk van otthon, mint amit a fejlécben le van fotózva... ahh... az a szuper olasz körútunk...

    VálaszTörlés
  4. Kedves Tálaló!
    Köszönöm a jókívánságokat...és a gratulációt!!!
    A pogis verziót én is kipróbálom:) Ígérem beszámolók az eredményről!!!

    VálaszTörlés
  5. Szia Ami!

    Örülök, hogy képeim kedvedre valóak és a receptem is gusztára sikerült!!!!
    Az a Chianti-s üveg... A fejlécem tervezésénél, úgy éreztem, ha már blogom egyik fő attrakciója az olasz konyha lesz, ez nem hiányozhat...
    Olasz körút? Mesélj... Merre jártatok???

    VálaszTörlés
  6. Nézz be hozzám légyszíves, a http://zsanuaria.blogspot.com január 25-i bejegyzésénél vár rád valami szeretettel:-))))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails