Házi kenyér


Hosszú-hosszú ideje keresek már egy jó kis házi kenyér receptet. Korábban több fórumon és gasztroblogon találkoztam a most következő variációval. Utólag mondhatom, ennél egyszerűbb és jobb receptről nem is álmodhattam volna. Kívül ropogós, belül lukacsos. Aki hozzánk hasonlóan odavan a mediterrán típusú kenyerekért, cipókért a tésztába zúzhat 2 gerezd fokhagymát.


Hozzávalók:
Az összetevők kiméréséhez egy 2,5 dl-es mérőpohár! 3 pohár BL 80-as liszt, 1,5 pohár víz, ½ teáskanál szárított élesztő, 1,5 teáskanál só.

1.Még itt az elején fontos megjegyeznem, hogy készítés közben ne ijedjünk meg attól, mikor a hozzávalókat összedolgozva majd egy meglehetősen folyós-, ragacsos állagú, nokedli tésztához hasonlatos masszát kapunk!
2.Elsőként gondosan összekevertem a száraz hozzávalókat, majd hozzáöntöttem a vizet és egy spatulával (ezt helyettesíthetjük akár fakanállal is) jól összedolgoztam! Az így kapott masszát aztán egy konyharuhával letakarva, meleg helyen 12 órára magára hagytam.
3.12 óra múlva egy kovász-szerű massza lett belőle, amit lisztezett nyújtódeszkán néhányszor áthajtogattam, mindkét oldalát jól beliszteztem, így még fél órán át pihentettem.
4.A sütőt egy, a célnak megfelelő méretű jénai tállal EGYÜTT 250 fokra előmelegítettem! Mikor a sütő elérte a kívánt hőfokot, a jénait kivettem, majd a belsejét (fedelét is!) bespricceltem vízzel, ezután belehelyeztem a megkelt tésztát, fedelével lezártam. 
 5.A sütő hőfokát 220 fokra visszavéve, először lefedve (!) 30 percig, majd a fedelét levéve (!) még kb. 20 percig sütöttem. - Eat'aliano

3 megjegyzés:

  1. Kedves Anazar!!!

    Köszönöm szépen! Hát még az íze és illata milyen fantasztikus volt!

    VálaszTörlés
  2. Ilyet én is szoktam készíteni, isteni finom, a kép pedig csodaszép!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails