Sajtos rúd szilveszterre

 
Elérkeztünk az év utolsó napjához, és így én az idei utolsó bejegyzésemhez... Ezzel a szilveszteri finomsággal Kívánok Mindenkinek Nagyon Boldog Új Esztendőt!
 
Hozzávalók:
50 dkg liszt, 10 dkg zsiradék, 10 dkg vaj, 2,5 dkg (fél csomag) élesztő, 1 kk. só, 1 tojás sárgája, 1 kis pohár tejföl, 6 dkg reszelt trappista, kevéske tej, 2 mokkás kanál cukor. Tetejére: 1 tojás fehérje, kb. 10-15 dkg reszelt trappista sajt.

1.Az élesztőt belemorzsoltam egy nagyméretű pohárba, ment rá a 2 mokkás kanál cukor, a már kimért lisztből 2 evőkanálnyi és annyi langyos (!) tej, amennyitől kissé folyós lett, kézi habverővel csomómentesre kevertem, így kb. 10 perc alatt felfutott.
2.Eközben egy nagyobb tálban elkevertem a száraz hozzávalókat, hozzáadtam a szobahőmérsékletű zsiradékot, az olvasztott vajat, reszelt sajtot, a tojás sárgáját, felfuttatott élesztőt, majd hozzákanalaztam a dobozból a tejföl felét. Jól eldolgoztam, ha a tészta még száraz, szükség szerint adjunk hozzá egy kis tejfölt, de csak óvatosan, nehogy ragacsos tésztát kapjunk.
3.Egy lisztezett deszkán a tésztát ujjnyi vastagságúra nyújtottam. Tetejét tojás fehérjével (amit előzőleg villával felvertem) megkentem, majd reszelt sajttal megszórtam. Derelyevágóval kb. 1-1,5 x 10 cm-es rudakat vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben, kb. 15 perc alatt megsütöttem. - Eat'aliano

2 megjegyzés:

  1. A sajtos rúd az egyik kedvencem! Régen mindig ezt kértem szilveszterre! Remélem a kéményseprőd szerencsét hoz! Boldog Új Évet kívánok! Sok sikert és olvasót a bloghoz!

    VálaszTörlés
  2. Szia Réka!!!!

    Jajj, Te mindig olyan kedves vagy!!!
    Én is minden jót kívánok neked és a családodnak!!!!!!
    Boldog Új Évet!!! No, és neked is sok-sok olvasót a blogodhoz, én nagyon szeretem!!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails