Ünnepi Lazactatár



Egykori olasz otthonomban ez a fogás elmaradhatatlan része a karácsonyi ünnepi vacsorának. Természetesen csak, mint előétel. Számtalan receptet ismerek erre a fogásra, van háztartás ahol csak olívaolajjal, kaporral készítik, de én esküszöm a most következőre, persze az ömlesztett sajt az itthoni változatom miatt került a hozzávalókhoz, mert az a bizonyos krémsajt nálunk nem kapható. Elkészítése nem vesz igénybe többet, mint tíz perc, de azért érdemes hűtőben állni hagyni néhány órát.

Hozzávalók:
1 csomag (lehetőleg sótlan) füstölt lazac, 4 csomag ömlesztett sajt, 1 szál póréhagyma, 1 evőkanál mustár, citromlé, só, bors.

1.A lazacot késsel felaprítottam, a póréhagymát felkarikáztam és ezeket egy nagyobb tálba helyezve bekevertem az ömlesztett sajttal.
2.Mustárral, némi borssal, citromlével, szükség szerint sóval ízesítettem. - Eat'aliano

6 megjegyzés:

  1. Szeretném elkésziteni.Elárulnád az olasz sajt nevét?

    VálaszTörlés
  2. Szia Vica!!!!
    Sajnos mar nem emlékszem pontosan, de utána járok!
    Addig is azt tanácsolom készítsd ömlesztett, ha úgy tetszik tömlős camping sajttal!!!! Isteni!!!! És nincs szinte semmi különbség...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk nincs camping sajt...olaszba élek.Akkor marad a Philadelphia sajt.

    VálaszTörlés
  4. Vica!

    Amíg a sajt pontos nevét kiderítem egy ötlet a dolog orvosolására: a tömlős sajt 100 gr-os kiszerelésben kapható itthon, tehát a mennyiség erre a receptre 400 gr.
    Nos, kint kapható Nestlé Formaggino Mio (formaggio cremoso), ami hasonlít a mi Medve sajtunkra (háromszög alakú, kenhető zsíros ömlesztett sajt), ezt egy villával összetörve kicsit főzőtejszínnel feljavítva szerintem tökéletes megoldása e problémának!

    VálaszTörlés
  5. Szia!Köszi szépen megoldom valahogy.Majd irok hogy sikerült.

    VálaszTörlés
  6. Már régebben leírtam a receptet,de csak a napokban készítettem el.Nekünk nagyon bejött.Vacsorára ettük,egy-egy pohár fehérbor társaságában.Köszi a receptet,gyakori vendég lesz a tányérunkon.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails