Pollo rustico



Annyi mindent szeretnék írni erről az ételről… Én Pollo alla Cacciatora-nak ismertem meg ezt a fogást, de annyira rusztikus, főleg mikor elkészül, hogy a saját verziómat elneveztem Pollo Rustico-nak. Remélem nem bánjátok… Szerintem sokan egyetértenek velem, ha azt mondom ez egy remekmű! A látvány, az ízek és az illatok magukért beszélnek!!! Mindenkinek ki kell próbálnia… A csirke a paradicsommal, rozmaringgal, fekete olívával… Hmmm… Tökéletes párosítás.
Szombat este barátainkat egy közös tv és dvd nézésre invitáltuk, pacallal kedveskedtünk, nem is akár milyennel (recept később)… De, lévén, hogy mi lányok (annak ellenére, hogy imádjuk a pacalt) valami könnyebbre vágytunk, ki kellett találnom egy másik fogást is. Nem mondhatom, hogy könnyűre sikerült, de a csirke az csirke, mégsem marhabendő… Több szempontot figyelembe véve: kevéske idő az előkészületekre, és hogy aznap leptem meg magam egy kerámia sütőtállal, a választás erre a szuper ételre esett. A kép vasárnap reggel készült (megfelelő fényviszonyok miatt), így már csak a maradékot sikerült megörökítenem.

Hozzávalók:
1 egész konyhakész falusi csirke, 400 gr polpa di pomodoro, 2 db érett papadicsom, 1 doboz fekete olíva bogyó, 3-4 ág friss rozmaring, 4 gerezd fokhagyma, 1 közepes vöröshagyma, 1 szál sárgarépa, olíva olaj, só, bors.

1.A csirkét alaposan megtisztítottam, darabjaira szedtem, mindkét oldalán sóztam, borsoztam. Egy serpenyőben olíva olajat melegítettem és a csirke darabokat mindkét oldalán alaposan (!) lepirítottam. Miután már az utolsó adag utolsó fele pirult hozzáadtam a kockára vágott vöröshagymát, a szintén felkockázott sárgarépát és az összezúzott fokhagymát, így addig pirítottam, amíg a vöröshagyma össze nem esett.
2.Eközben az agyagtálba beleöntöttem a polpa di pomodorót és az olíva bogyó felét, egy rozmaring ágat. Erre helyeztem a csirkét, amelynek néhány darabját beirdaltam és megtűztem a rozmaring ágakkal, majd ráöntöttem a serpenyőben lévő olajos-hagymás „szószt”. Ezután ráöntöttem a kockára vágott paradicsomot, a maradék olíva bogyót, kicsit még sóztam, borsoztam, és meglocsoltam olíva olajjal. Az edényt a tetejével lefedtem és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 1,5 órán át készre sütöttem. Tálalhatjuk tepsiben sült rozmaringos burgonyával, vagy fusilli tésztával. Én az utóbbit választottam, és remek volt.
Eat'aliano

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails