Töltött káposzta



Hozzávalók:
1 kg darált sertéshús, 1,5 kg savanyú káposzta, 20 db savanyított káposztalevél, 2 tojás, 2 maroknyi rizs, 5-6 maroknyi burizs, fél szál füstölt kolbász, 20dkg házi, húsos füstölt szalonna, 1 szárított cseresznyepaprika, fűszerpaprika, liszt, 5 gerezd fokhagyma, só, bors.

1.A káposztát, és a leveleket bő vízben átmostam, kinyomkodtam. A darált húst ízesítettem 3-4 kk. pirospaprikával, 3-4 gerezd zúzott fokhagymával, és ízlés szerint sóval, borssal, majd hozzáadtam a rizst és a 2 tojást. Jól elkevertem a masszát, és közepes gombócokat formálva a káposztalevelekbe csomagoltam, amikből előzetesen kivágtam a vastagabb erezeteket. A füstölt kolbászt langyos víz alá tartottam pár másodpercre, így könnyedén lehúztam a bőrét, felkarikáztam. A füstült szalonnát megtisztítottam, felcsíkoztam.
2.Az alapanyagokat a következőképpen rétegeztem egy hatalmas edénybe: alulra jött egy sor káposzta, majd a gombócok, rá kis szalonna, kolbász, 1-2 maroknyi burizs, 1 kk. fűszerpaprika, kevés só, őrölt bors és így tovább, amíg a gombócok el nem fogytak. Utolsó réteg a káposzta legyen, tetejére 1 kk. paprika.
3.Felöntöttem annyi vízzel, hogy kb. 1-2 ujjnyira ellepje. Forrásig nagyobb lángon, később, hogy le ne égjen alacsony hőfokon kb. 2,5 óra alatt megfőztem. Mikor elkészült, a gombócokat kivettem és elkészítettem a rántást. 1 ek. olajat felmelegítettem, ebben 1 gerezd zúzott fokhagymát kicsit megpirítottam, a tűzről lehúzva ehhez jött a 1 ek. liszt, 1 kk. pirospaprika, kicsit pirítottam. Halvány rántást készítettem, félrehúzva felengedtem kevés vízzel, csomómentesre kevertem, hozzáadtam a káposztához.
4.Így besűrítettem, majd mentek vissza a gombócok. Tejföllel, és mindenki meglepetésére frissen sült kenyérrel tálaltam. Igaz apáék???? A tökéletes kenyér receptje, ami az én legnagyobb meglepetésemre is valóban ropogós héjú, lukacsos belsejű lett, hamarosan olvasható lesz itt a blogban…. - Eat'aliano

6 megjegyzés:

  1. Mi az a burizs? Örült a család ezek szerint!:)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, imádom a töltöttkápit, Anyukám mindig így készítette, ahogy te, berántva, nekem ez gyerekkori íz:-))))))
    GasztroRékának válaszolok, ha nem bánod,
    a burizs = árpagyöngy avagy gersli

    VálaszTörlés
  3. Szia Réka!

    Engem már elragadott a szilveszteri hangulat, emiatt nem volt időm válaszolni. Ahogy Anikó írja a burizs más néven árpagyöngy. A család nagyon örült:)

    VálaszTörlés
  4. Szia Anikó!

    Köszönöm, hogy helyettem is válaszoltál Rékának!!!!
    Én is a gyerekkori emlékeim miatt, készítem ily módon a káposztát...

    Nagyon Boldog Új Évet Kívánok Neked!!!!

    VálaszTörlés
  5. Én is viszont kívánok Neked sok szeretettel minden jót az új évben, sok sikert és látogatót a blogodnak:-))))

    VálaszTörlés
  6. Anikó!

    Köszönöm, a jókívánságokat!!!!
    Én is minden szépet és jót kívánok Neked 2011-re!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails