Házi krumplis tészta



Sajnos az elmúlt időszakban több dolog is nehezítette a bejegyzéseim közzétételét, eleinte a fényképezőgéppel adódtak problémáim, később a laptoppal gyűlt meg a bajom több alkalommal is, emiatt ünnepek után meg is válunk egymástól. Ezalatt sok receptet gyűjtöttem, és mindet közzé is teszem szépen lassan…
Ez alkalommal nagy kedvencem, a krumplis tészta következik, de szigorúan csak házi tésztával. Nem tesz semmit összedobni a tésztát, amíg a krumpli párolódik. Érdemes kipróbálni!

Hozzávalók:
½ kg burgonya, 1 fej hagyma, 1 csapott evőkanál pirospaprika, 3 evőkanál olaj, 1 kávéskanál só. Tészta: 2 db tojás, 4 marék liszt, csipet só.

1.Először a tésztát készítettem el. A lisztet egy nagyobb tálba szitáltam, közepére csináltam egy gödröcskét beleütöttem a 2 tojást és sóztam. A hozzávalókat alaposan eldolgoztam. Lisztezett nyújtódeszkán vékonyra sodortam és egy pizza szeletelő segítségével kockára felvágtam, egy kis liszttel meghintettem, hogy ne ragadjanak össze. Lobogó, sós vízben addig főztem, amíg a kockák feljöttek a víz tetejére.
2.A burgonyát meghámoztam, apróra felvágtam, hogy könnyedén megpárolódjon. A hagymát fedő alatt üvegesre pároltam, lehúzva a tűzről hozzáadtam a pirospaprikát, majd a krumplit és 1 dl vizet. Gyakori kevergetés mellett, időnként a vizet pótolva, fedő alatt készre pároltam.
Mikor kész a tésztát hozzáadva még egyszer összemelegítettem. - Eat'aliano

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails