Fokhagymás mediterrán cipó



A gasztroblogokon annyit olvastam már a kenyérsütésről, azok házi változatairól, előnyeiről, fortélyairól. Sajnos, negatív tulajdonságaim közé tartozik, hogy számomra az étkezés nélkülözhetetlen része a tészta vagy kenyér. Szerintem a húsleves úgy jó, ha a fele tészta a fele leves, a pörköltet imádom sok-sok nokedlivel, vagy kenyérrel „tunkolva”. Következzen hát életem első, s minden bizonnyal nem utolsó kenyere. Annyira jól sikerült, hogy megfogadtam minden héten sütök legalább kétszer, annak ellenére, hogy a kedvenc delikáteszemben, rendelésre elkészítik nekem a világ legistenibb, legfinomabb bió kenyerét. Úgy döntöttem, hogy minimális idő-, és pénz ráfordítással eztán inkább magam sütöm.

Hozzávalók egy kisebb cipóhoz:
25 dkg finomliszt, ¼ csomag élesztő, 1 csapott evőkanál cukor, 1-1/2 dl víz, 1 evőkanál olívaolaj, 5-6 evőkanál reszelt parmezán, 2 gerezd fokhagyma, 1 ágacska rozmaring, 1 kiskanál kapribogyó, 5-6 szem kimagozott olívabogyó, 1 kiskanál só.

1.A lisztet egy mély tálba szitáltam, a közepébe nyomtam egy kis mélyedést. Belemorzsoltam az élesztőt, rászórtam a cukrot és belecsorgattam a langyos vizet. Magára hagytam negyed óráig, amíg az élesztő felhabosodott.
2.Ezután elkevertem, hozzáöntöttem az olívaolajat, beletettem az összezúzott fokhagymát, az apróra vágott kapri-, és olíva bogyót, majd a szintén felvágott rozmaringot, a parmezánt, sót. Így a kétszeresére dagasztottam.
3.Miután megkelt, a tésztát lisztezett gyúródeszkán jól kidolgoztam, a cipót elgömbölygettem. Egy jénai tálat sütőpapírral kibéleltem, fedelét vízzel alaposan bespricceltem. A cipót a jénaiba helyezve vízzel lekentem. Lefedve, előmelegített sütőben 190 fokon 40-45 perc alatt megsütöttem. - Eat'aliano

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails