Limoncello avagy Citromlikőr



Fontos, hogy mindenképpen kezeletlen vagy bio citromból készítsük, mivel a héjból egy hónap alatt minden méreg kiázik. Ha nem tudunk 90-95%-os alkoholt beszerezni, készíthetjük vodkából is, bár így nem lesz túl erős.

Hozzávalók (2l.):
8-10 db citrom, 1 liter 90-95 %-os alkohol, 600 gr cukor, 1 liter víz.

1.Az alaposan megmosott citromokat krumpli „pucolóval” vékonyan meghámoztam, ügyelve, hogy a fehér, kesernyés részt ne vágjam le. A héjat 15 napig az alkoholban áztattam, 2 naponta összerázogattam.
2.A cukorból és vízből szirupot főztem, kb. 5 percig forraltam. Miután kihűlt a citromhéjas keverékhez adtam, hagytam állni még 10 percig. Ezután leszűrtem, egy szimpatikus üvegbe töltöttem, és a fagyasztóba tettem. Érdemes, fogyasztás előtt lehűteni a poharakat! Eat'aliano

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails