Piskótakuglóf alla Roni

 
Mostani receptem kivételesen nem egy féltve őrzött, réges-régi családi recept. Bár kétségtelenül azzá lép majd elő, az én és drága húgom gyermekei, s azok családja számára. Ugyanis olyan isteni, hogy biztosan gyakori desszert, reggeli lesz majd az asztalunkon.

E recept története igen rövid múltra tekint vissza. Történt ugyanis, kb. 1 hete, hogy Roni húgommal egy találkozás alkalmával receptet cseréltünk. Én megosztottam vele az általam ismert, illetve itt a blogban már korábban közzé tett isteni kenyerem receptjét. Cserébe Ő megosztotta velem ezt a szuper kuglófot. Mindehhez csak ennyit fűzött: „Mikor majd én is nagymama leszek, ez lesz a féltve őrzött „nagyi” receptem, amiért az unokáim oda lesznek!”

Nem hezitáltam hát, másnap azonnal elkészítettem. Az eredmény fantasztikus, állaga pont olyan, amire számítottam. A recept egyszerű, elkészítése a sütéssel együtt kb. fél óra.

De aztán… jött a felismerés… Túlságosan is egyszerű!  Így másnap időt nem kímélve, azonnal nekiláttam egy általam kigondolt verziónak. Először megfeleztem a tésztát, egyik felébe 1 evőkanál kakaóport kevertem. A formába először ezt a kakaós masszát öntöttem, erre jött a többi. Aztán ugyanezt az eljárást követve a két masszát márványosra kevertem, így sütöttem meg. De, a lehetőségeknek csak a fantáziánk szabhat határt. A tésztához adhatunk jó minőségű, felaprított csokoládét, aszalt gyümölcsöt, mazsolát, nutellát, s minden jót mi csak eszünkbe jut!

Hozzávalók:
4 tojás, 10dkg kristálycukor, 25 dkg liszt, 10dkg margarin, 4 evőkanál tejföl, 1 csomag sütőpor, 1 citrom reszelt héja

1.A négy tojás fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval, a tojások sárgáját krémesre kevertem a cukorral. E két krémet óvatosan (hogy a fehérjét ne törjem össze) elegyítettem, jött hozzá a tejföl, és az olvasztott margarin.
2.Egy citrom reszelt héjával ízesítettem, majd beleszitáltam a sütőport és a lisztet, alaposan elkevertem. Kivajazott, lisztezett kuglófformába kanalaztam. 170 fokra előmelegített sütőben, 20-25 percig, tűpróbáig sütöttem. - Eat'aliano

6 megjegyzés:

  1. Szeretem a kuglófokat és ez nagyon klasszul néz ki:-))

    VálaszTörlés
  2. Egyszerű, finom!
    Ezt a fajta torta tálat szeretem a legjobban, a kompozicó tökéletes, szeretem:D

    VálaszTörlés
  3. Ismerem,sokszor sütötte a nagymamám az általad variált márványos fajtát,s tarka tésztának hívtuk.Csak ő tepsiben sütötte.De így kuglófként sokkal csinosabb.

    VálaszTörlés
  4. Kedves "Gesztenye receptjei és Bonbon mánia"!!!

    Köszönöm a kedves szavakat!!!!

    VálaszTörlés
  5. Kedves "Dió Bisztró"!!!!

    A torta tál az "Ecseriről" való....
    Köszönöm az elismerést!!!!

    VálaszTörlés
  6. Kedves "Tálaló"!!!

    Biztos vagyok abban, hogy szimplán tepsiben sütve is isteni!!!

    Üdvözlet,
    Niki

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails