Sfoglia con funghi e mozzarella



Ahogy ígértem itt a következő fogása a múlt heti vendégváró menümnek. Nagy sikert aratott, remélem nektek is tetszeni fog.
A sfoglia olaszul leveles tésztát jelent. Itáliában sok féle pitét készítenek belőle, zöldségekkel, pancetta-val, prosciutto-val. Nekem mégis valahogy ez a gombás, sajtos féle állt/áll a legközelebb a szívemhez. Egyszerű, gyors, és nagyon finom!!!!

Hozzávalók:
10 db közepes csiperkegomba, 40 gr szárított vargánya gomba, 1 csomag leveles tészta, 2 csomag mozzarella, 1 tojás, 2 gerezd fokhagyma, chili, olívaolaj, só, bors.

1.A vargányát 4-5 órára beázattam, hogy jól megszívja magát. Megtisztítottam a csiperkét, felkockáztam. Az olívaolajat felhevítettem a kés végével megnyomott fokhagymával, és két karika chilivel. Miután az olaj kellőképpen felmelegedett az utóbbiakat kivettem az olajból, ezekkel csak ízesítettem. Ebben az olajban készre pároltam a csiperkét és a kinyomkodott vargányát. Sóztam, borsoztam.
2.Egy kisebb kerámia sütőtálat kivajaztam, belehelyeztem a leveles tésztát úgy, hogy a tál egyik felén egy kicsit kilógott, az alját teljesen befedte, a másik felén pedig megmaradt a tészta nagyobbik része (ezt hajtottam később a töltelékre). Beleöntöttem a párolt gombát, a tetejére ollóval rávágtam (kézzel is tépkedhetjük) a mozzarellát. Ezután a tésztát gondosan ráhajtottam a töltelékre, úgy, hogy sütés közben ne folyhasson ki!
3.A tetejét óvatosan bevagdostam, de csak annyira, hogy a töltelékig ne jussak el. 1 tojás sárgájával alaposan megkentem. 160 fokos előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütöttem. - Eat'aliano

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails