Csirkepörkölt



Ez egy igazi falusi recept, mi sem jelzi jobban, mint hogy egész csirkéből készül, ráadásul belsőségekkel. Gyerekkorom időit idézi minden falat… Az orromban érzem azt a „kellemetlen” illatot mikor anya vagy a nagyi pörkölte a szőröcskéket a frissen vágott csirke bőréről… Kellemes ébresztő volt vasárnap reggel. :) Sokan nem ismerik ezt a „robbantott” típust, mert a hentesnél vásárolt alapanyagokból általában csak a comb, szárny, hát szokott a pörköltbe kerülni… Szerintem az összes alkatrésszel :), májjal, szívvel sokkal ízletesebb, tartalmasabb… Ahogy a képen is látszik, tejföllel tálaltam és isteni volt! Próbáljátok ki!

Hozzávalók:
1 púpozott fakanál zsiradék, 1 nagy fej hagyma, 1 zöldpaprika, 1 kisebb paradicsom, 1 púpozott teáskanál pirospaprika, 1 púpozott teáskanál só, 1 egész csirke, belsőségekkel.

1.A hagymát felkockáztam, a zsiradékon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a felkarikázott zöldpaprikát és a félbevágott meghámozott paradicsomot. Ezt összeforraltam.
2.Félrehúztam a tűzről, meghintettem a pirospaprikával, sóztam és felengedtem 2 pohár (kb. 4-4 ½ dl) vízzel.
3.Ehhez adtam hozzá a letisztított, megmosott, feldarabolt csirkét és a belsőségeket. Lefedtem, és gyakori kevergetés mellett készre főztem. - Eat'aliano

2 megjegyzés:

  1. Kedves Eat-aliano, a hasznos olasz receptötletekért, amit az oldaladon találtam, szeretnék Neked is továbbítani egy díjat, amit mostanában kaptam.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Citromhab!!!!

    Köszönöm a díjat! Jól esik az elismerés, ez ebben a hónapban már a 3.!!!! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails