Tejfölös gombóc




A mai receptet a szokásosnál is nehezebben sikerült feltöltenem, reggel 8 óta próbálkozom immáron a harmadik gépen... Lám este 10 és sikerült. Szerintem ez nagymamám legjobb, legfinomabb receptje nem bírtam volna elaludni úgy, hogy nem teszem fel!!!! Családunk minden tagja imádja és ha csak meghallom, hogy a Nagyi tejfölös gombócot készít ebédre, (ha csak tehetem) kocsiba ülök és már Nagylókon is vagyok....

Hozzávalók:

Tésztához: ½ kg burgonya, 30-35 dkg liszt. Szószhoz: 1 nagy pohár tejföl, 1 közepes hagyma, 1 kávéskanál pirospaprika, 1 evőkanál olaj, só.

1.A burgonyát megfőzzük, áttörjük, és apránként adagolva a lisztet könnyű állagú tésztát készítünk. Sodrófával 2-3 cm vastagságúra nyújtjuk a tésztát. Késsel kb. 2-3 cm széles csíkokra vágjuk, majd a csíkokat kockázzuk. A kockákat gombócokká formázzuk.
2.A szószhoz kockára vágjuk a hagymát, az olajon üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a pirospaprikát. Miután kihűl, hozzáadjuk a tejfölt, sózzuk.
3.A gombócokat lobogó vízbe rakjuk, és addig főzzük, amíg a víz tetejére fel nem jönnek. Majd a szószhoz adjuk,  jól átforgatjuk. - Eat'aliano

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ígéretesen hangzik...:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt kipróbálom!:)Egyszerű és biztosan nagyon finom lehet.:)
    Judit

    VálaszTörlés
  3. Gruber-Erdélyi Veronika2010. október 12. 19:02

    Én már elkészítettem! ISTENI!!!

    VálaszTörlés
  4. Gyerekorom nagy kedvence, bár most is meg lehet vele vesztegetni:)Jó látni, h más is ismeri, szereti...

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails